Restaurant in Las Vegas

Willkommen im Forum von Las Vegas Infos

In unserem Forum findest Du viele Mitglieder die Tipps und Hintergrundwissen über Las Vegas teilen. Du findest Reiseberichte,
Hotel Informationen, Neuigkeiten über Las Vegas, Bilder, Tipps & Tricks, Wissenwertes über sog. Comps, und vieles mehr!

Willkommen, Gast
Benutzername: Passwort: Angemeldet bleiben:
Alles über Airlines, Flüge, Flughäfen, Reiseklassen und Allianzen - Erfahrungen und Tipps
  • Seite:
  • 1

THEMA: United / US-Air

United / US-Air 11 Mär 2008 11:15 #52443

Habe gelesen, das United und Us-Air jetzt 25 Dollar für das zweite Gepäckstück nimmt.

Quelle: Expedia.de

Werden die anderen bald folgen

Gruß
zimmer_r

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

11 Mär 2008 13:22 #52444

Das gilt nur für Inlandsflüge in den USA und für die Economy Klasse. Alle anderen dürfen nach wie vor mehrere Gepäckstücke ohne $25 zu zahlen mitnehmen.

United is announcing a new checked bag policy for customers who purchase nonrefundable domestic economy tickets. Customers purchasing nonrefundable domestic economy tickets who do not have status in Mileage Plus or Star Alliance may check one bag for free and a second bag for a $25 service fee.
Requirements for checking baggage differ based on international or domestic travel. Please select the type of trip you are taking:
<A href=<A>Domestic travel baggage information
Quelle: United Airlines

11 Mär 2008 14:53 #52445

HALLO;

das habe ich bei Expedia gelesen.
Travel News

Published February 26, 2008
New airline baggage policies

* US Airways
* United Airlines

US Airways

Beginning May 5, 2008, US Airways will begin assessing a $25 fee for a passenger’s second checked bag each way. Travelers who purchased tickets on or before February 26, 2008 are exempt from this policy change.

Customers may check one bag for free and a second bag for a $25 service fee each way. Oversized bags or those weighing more than 50 lbs. now start at $50 per bag each way and increase depending on weight and the number of bags. This policy applies to all flights within the U.S., to and from Canada, Latin America, the Caribbean and Europe.

The checked bag fee does not apply to:

* All Dividend Miles Preferred members (Silver, Gold, Platinum, and Chairman’s Preferred)
* Confirmed First Class and Envoy passengers at time of check-in
* Star Alliance Silver and Gold status members
* Active military personnel in uniform with ID
* Unaccompanied minors
* Passengers checking personal assistive devices

For more information, please visit US Airways baggage policies.

United Airlines

United’s new checked bag policy applies to tickets purchased on or after February 4, 2008, for travel beginning on May 5, 2008.

Customers who purchase nonrefundable domestic economy tickets may check one bag for free and a second bag for a $25 service fee each way. Oversized bags or those weighing more than 50 lbs. now cost $100 per bag each way. Items that require special handling also have new prices.

For customers who have at least Premier status in Mileage Plus or Silver status with Star Alliance, there are no changes to the number of bags they can check for free.

This new checked bag policy also applies to travel beginning within the U.S. and to/from Canada, San Juan, Puerto Rico, and St. Thomas.

For international flights (except Canada), checking a second bag will continue to be free and the cost to check more bags or bags that are overweight or need special handling varies by destination.

For more information, please visit united.com/baggage.

Gruß
zimmer_r

11 Mär 2008 14:56 #52446

Na Gott sei Dank. Mein Ticket für ATL-LAS habe ich schon letztes Jahr gekauft. Hat die Marketingabteilung wohl wieder ein Instrument für mehr Einnahmen gefunden. Ich hoffe mal, dass die Leute nun nicht alles im Handgepäck verstauen, würde mich nicht wundern.

Oliver

Streite dich nie mit einem Idioten, er zieht dich auf sein Niveau herunter und schlägt dich mit Erfahrung.

11 Mär 2008 14:56 #52447

Das ist ja interessant. Zum Glueck haben wir die Mileage Plus Karte:-)

Aber mich wuerde mal interessieren, ob die Definition domestic auch bedeutet, wenn man von FRA nach Denver und weiter nach Las Vegas fliegt, ist dann auf der letzten Etappe fuer den 2. Koffer auch die Gebuehr von 25 USD faellig?

Gruss mat

11 Mär 2008 15:03 #52448

Sowie ich das lese: Bei United nein, bei US Airways ja.

Ach ja: Ne Karte hat glaube ich jeder. Du brauchst auch Status, also mind. FTL (LH) oder Silver (US/UA) ...

Oliver

Streite dich nie mit einem Idioten, er zieht dich auf sein Niveau herunter und schlägt dich mit Erfahrung.
  • Seite:
  • 1
Moderatoren: JuVoPasqualeredangelromy_smorningstar
Ladezeit der Seite: 0.121 Sekunden
Copyright by Vegas Infos 2003 - 2019